Zelf! kinderergo
Wie zijn wij
Verwijzing, vergoeding en afzeggingen
Signaleringslijsten
Belangrijk
Folder
Contact
Ingrid
Christine
Kwaliteit en registratie
Christine

Hallo. Ik ben Christine Dorenbusch, meisjesnaam Kroeze. Ik heb mijn kindertijd doorgebracht in Ootmarsum. In Oldenzaal heb ik het VWO doorlopen, waarna ik de opleiding ergotherapie heb gevolgd aan de Hogeschool van Amsterdam.
Na succesvolle afronding hiervan startte ik in 1994 op de kinderafdeling van revalidatiecentrum Het Roessingh, waar ik met meerdere diagnosegroepen en leeftijden heb gewerkt o.a. DCD  (Developmental Coordination Disorder), ASS (autistische spectrum stoornis), AD(H)D, CP, stofwisselingsziektes. Ook bij de ambulante begeleiding van Onderwijscentrum Het Roessingh heb ik meerdere jaren gewerkt.
De laatste jaren had ik in het Roessingh 2 aandachtsgebieden: enerzijds met 0-4 jarigen met verschillende diagnoses, anderzijds met kinderen met DCD tussen 4 en de 12 jaar.
Ik ben 1 februari 2010 gestopt bij Het Roessingh. Vanaf die tijd, werk ik van dinsdag tot en met vrijdag in onze praktijk.
Alle ervaringen en expertises die ik gedurende meerdere jaren heb opgedaan, breid ik nu verder uit binnen praktijk voor kinderergotherapie “Zelf!”.


Ik heb onder andere de volgende cursussen gevolgd/ specialisaties opgedaan:
- Sensorische Informatie verwerking
- NDT ( Neuro Developmental Treatment)
- Ontwikkelingsdyspraxie
- COCP (Communicatieve Ontwikkeling voor niet of nauwelijks sprekende kinderen en hun Communicatie Partners)
- COPM 
- COOP
- Gezin in Zicht
- ervaring met kinderen met een dysfatische ontwikkeling
- ervaring met babymassage en massage bij oudere kinderen
- schoolAMPS
- sensational days, Schoolcampanion.

Mijn visie op ergotherapie.

Ik vind belangrijk dat een kind centraal staat. Bij kinderergotherapie houdt dit voor mij in: het kind met het gezin waarin hij/zij leeft en de opvang of school waar hij/zij naar toe gaat is. Of een kind meekomt met leeftijdsgenootjes is niet alleen afhankelijk van de motoriek, maar ook van hoe een kind prikkels ervaart en verwerkt en hoeveel handigheid een kind heeft bij het aanleren van dagelijks vaardigheden. Wanneer het gezin en de opvang of school van een kind begrijpt wat de sterke en zwakkere kanten van het kind zijn, kan de omgeving zo optimaal mogelijk hierop worden afgestemd. En wanneer een kind tijdens therapie ervaart dat hij/zij zich ontwikkelt,dat hij/zij leert iets Zelf! te kunnen, krijgt hij/zij het zelfvertrouwen om dit in de dagelijkse situatie ook te doen.



Zelf! kinderergo
Wie zijn wij
Verwijzing, vergoeding en afzeggingen
Signaleringslijsten
Belangrijk
Folder
Contact